Пятница, 03.05.2024, 17:13
Приветствую Вас Гость | Регистрация | Вход

Сайт викладача Роменського коледжу СНАУ Завгородньої Наталії Вячеславівни

Меню сайта
Поиск
Вход на сайт
Календарь
«  Май 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • База знаний uCoz
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0

    Тема 5

    Тема 5: Казначейське обслуговування бюджетів за доходами

    1. Склад доходів Державного бюджету України.
    2. Порядок касового виконання Державного бюджету за доходами. Документи, що є підставою для зарахування платежів.
    3. Операції за надходженнями до загального фонду бюджету.
    4. Операції за платежами до спеціального фонду бюджету.
    5. Операції з платежами, які розподіляються  між загальним та спеціальним фондами Державного бюджету.
    6. Звітність за доходами Державного бюджету. Контроль за повнотою надходжень доходів до бюджету

     

    1. Склад доходів Державного бюджету України.

     

    Державні доходи – це сукупність різних видів грошових надходжень до фондів держави, що використовуються нею для виконання завдань і функцій.

    Центральне місце у системі доходів держави посідають доходи бюджетів держави. Безпосередньо за їхньою допомогою мобілізується основна частка фінансових ресурсів держави під час формування бюджетних і позабюджетних фондів, які необхідні для фінансового забезпечення виконання державою покладених на неї функцій.

    Доходи бюджету – усі податкові, неподаткові та інші надходження на безповоротній основі, справляння яких передбачено законодавством України (включаючи трансферти, дарунки, гранти).

    Доходи Державного бюджету України поділяють на:

    • податкові надходження;
    • неподаткові надходження;
    • доходи від операцій з капіталом;
    • офіційні трансферти.

    Податкові надходження визначаються як обов’язкові, безповоротні платежі органам державного управління. Податковими надходженнями визначаються передбачені Податковим кодексом України загальнодержавні та місцеві податки і збори.

    Неподаткові надходження є додатковим джерелом наповнення дохідної частини державного бюджету та бюджетів самоврядування необхідними фінансовими ресурсами.

    Доходи від операцій з капіталом (реалізація основного капіталу, державних запасів товарів, землі та нематеріальних активів)формуються з надходжень від продажу основного капіталу (надходження коштів від реалізації безгосподарного майна, майна, що за правом спадкоємства перейшло у власність держави і скарбів; надходження коштів до державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння) та державних запасів товарів.

    Офіційні трансферти – кошти, що надходять до державного бюджету від інших органів державної влади, інших місцевих бюджетів, а також від міжнародних організацій і урядів іноземних держав, наданих на безоплатній та безповоротній основі.

     

     

    1. Порядок касового виконання Державного бюджету за доходами. Документи, що є підставою для зарахування платежів.

     

    Система виконання державного бюджету за доходами ґрунтується на комплексі касових операцій, що провадяться органами Казначейства України.

    Платники податків перераховують платежі до державного бюджету на доходні рахунки, відкриті в органах Казначейства, в розрізі кодів класифікації доходів бюджету та територій, на яких справляються дані платежі (районів і міст обласного та республіканського підпорядкування, районів у містах).

    За допомогою програмного забезпечення щоденно проводиться розмежування платежів до бюджету, які підлягають розподілу між державним і місцевими бюджетами, або між загальним і спеціальним фондами державного бюджету згідно нормативів, визначених Бюджетним кодексом України та законом України про Державний бюджет України на поточний рік. Зараховані до загального та спеціального фондів державного бюджету доходи в кінці кожного робочого дня акумулюються на котлові рахунки. З котлових рахунків доходів державного бюджету здійснюється перерахування дотацій вирівнювання місцевим бюджетам усіх рівнів та перерахування доходів Державному казначейству України для їх подальшого перерозподілу.

    У процесі виконання державного бюджету за доходами органи Державного казначейства здійснюють такі функції:

    • установлюють порядок відкриття та відкривають рахунки в управліннях Державного казначейства України для зарахування податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів та до державних цільових фондів;
    • ведуть бухгалтерський облік доходів бюджету відповідно до Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів,
    • здійснюють розподіл зарахованих до державного бюджету платежів та перераховують за належністю розподілені кошти;
    • готують розрахункові документи і проводять повернення надмірно або помилково сплачених до державного бюджету платежів на підставі висновків органів державної податкової служби, рішень судових органів, інших органів, що здійснюють контроль за нарахуванням та сплатою платежів тощо;
    • складають щоденну, періодичну та річну звітність за доходами відповідно до кодів бюджетної класифікації доходів та подають її відповідним органам, що здійснюють контроль за нарахуванням та сплатою платежів до державного бюджету та державних цільових фондів.

     

    Платники податків сплачують платежі до бюджету через установи банків, у яких вони обслуговуються. Банк платника перераховує грошові кошти через СЕП НБУ на рахунки, відкриті в обласному управлінні Державного казначейства України в розрізі районів (міст обласного значення) та кодів бюджетної класифікації доходів.

     

     

    1. Операції за надходженнями до загального фонду бюджету.

     

    Органи Державного казначейства здійснюють аналітичний облік доходів державного бюджету з кожного виду податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідно до бюджетної класифікації доходів. Облік податків і зборів, відповідно до бюджетної класифікації доходів та у розрізі кожного платника здійснюють органи податкової служби.

    Платежі до бюджету, які відповідно до закону України про Державний бюджет України на відповідний рік є доходами загального фонду бюджету, зараховуються безпосередньо на аналітичні рахунки, відкриті в управліннях Державного казначейства за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету" Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів.

    Інформація щодо надходження та повернення надмірно або помилково сплачених платежів до бюджету одночасно відображається на рахунках, відкритих за балансовим рахунком 6111 "Доходи загального фонду державного бюджету".

    Для щоденного перерахування платежів, які надійшли до загального фонду державного бюджету з обласних управлінь Казначейства України (центральний рівень), в обласному управлінні Державного казначейства відкриваються аналітичні рахунки за балансовим рахунком 3112 "Загальний фонд державного бюджету".

    У Державному казначействі України відкриваються аналогічні рахунки за балансовим рахунком 3112 для зарахування перерахованих обласними управліннями Державного казначейства платежів.

     

    Повернення надмірно та/або помилково сплачених платежів до бюджету, які є доходами загального фонду державного бюджету, здійснюється обласними управліннями ДКСУ на підставі висновків органів Міндоходів України, рішень судових органів, інших органів, що здійснюють контроль за нарахуванням та сплатою платежів тощо. У разі надходження до органу Державного казначейства рішення судових органів, копія рішення передається відповідному органу Міндоходів за місцем реєстрації платника податків.

    Органи Міндоходів України за місцем реєстрації платника передають районному відділенню Державного казначейства висновки на повернення надмірно та/або помилково сплачених коштів. Відділення казначейства готує Реєстр висновків про повернення надмірно або помилково сплачених платежів до бюджету, про відшкодування податку на додану вартість та щоденно засобами внутрішньої платіжної системи (електронного зв'язку передає його до обласного управління Державного казначейства.

    На підставі електронного реєстру висновків на повернення управління Державного казначейства своїми платіжними дорученнями перераховує кошти із свого рахунку на поточні рахунки платників податків, відкриті в установах банку, в яких зазначені платники обслуговуються.

    Повернення платежів здійснюється з відповідного аналітичного рахунку в межах поточних надходжень за день. У випадках недостатності або відсутності коштів на аналітичних рахунках у цілому по області повернення надмірно або помилково сплачених платежів здійснюється на підставі рішення Державного казначейства України (центральний рівень). При цьому з рахунку, відкритого за балансовим рахунком 3112, розрахунковим документом Державного казначейства кошти перераховуються на відповідний рахунок обласного управління, відкритий за балансовим рахунком 3112, з подальшим зарахуванням на аналітичний рахунок, з якого здійснюється повернення.

     

     

    1. Операції за платежами до спеціального фонду бюджету.

     

    Платежі до бюджету, які відповідно до закону України про Державний бюджет України на відповідний рік є доходами спеціального фонду державного бюджету, крім власних надходжень бюджетних установ та організацій, зараховуються на аналітичні рахунки, відкриті в управліннях Державного казначейства за балансовим рахунком 3121 "Надходження коштів спеціального фонду державного бюджету, які направляються на спеціальні видатки" Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів.

    Інформація щодо коштів, які зараховуються на аналітичні рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3121 або повертаються з них, одночасно відображається на рахунках, відкритих за балансовим рахунком 6112 "Доходи спеціального фонду державного бюджету".

    Повернення надмірно та/або помилково сплачених платежів, які надійшли до спеціального фонду державного бюджету, здійснюється обласними управліннями  Казначейства на підставі висновків органів Міндоходів України, рішень судових органів, інших органів, що здійснюють контроль за нарахуванням та платою платежів тощо. Кошти повертаються з відповідного аналітичного рахунку в межах поточних надходжень за день.

    Для щоденного перерахування платежів, які надійшли до спеціального фонду державного бюджету, управління Казначейства та Державна казначейська служба України (центральний рівень) відкривають рахунки за балансовим рахунком 3122 "Кошти спеціального фонду держаного бюджету, які направляються на спеціальні видатки" окремо за кожним видом надходень. Залишки коштів за день (з урахуванням повернень) з аналітичних рахунків, відкритих за балансовим рахунком 3121 "Надходження до спеціального фонду державного бюджету, які направляються на спеціальні видатки", у встановлений регламентом час засобами програмного забезпечення шляхом формування меморіальних документів перераховуються (списуються) на відповідні рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3122 "Кошти спеціального фонду державного бюджету, які направляються на спеціальні видатки".

    Обласні управління Державного казначейства відповідно до встановленого регламенту своїми платіжними дорученнями перераховують кошти на рахунки, відкриті у Державному казначействі України за балансовим рахунком 3122.

    Інформація щодо перерахування суми доходів Державному казначейству України одночасно відображається на рахунках, відкритих за балансовим рахунком 8212 "Кошти спеціального фонду державного бюджету, передані вищестоящим органам Державного казначейства".

     

     

    1. Операції з платежами, які розподіляються  між загальним та спеціальним фондами Державного бюджету.

     

     

    Платежі, які відповідно до закону України про Державний бюджет України на поточний рік розподіляються між загальним та спеціальним фондами державного бюджету, зараховуються на аналітичні рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3131 "Надходження, які розподіляються між загальним та спеціальним фондами державного бюджету" Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів, де в кінці операційного дня розподіляються між загальним і спеціальним фондами державного бюджету згідно нормативів, встановлених законом України про Державний бюджет України на поточний рік.. Дані про надходження та повернення надмірно або помилково сплачених платежів одночасно відображається на рахунках, відкритих за балансовим рахунком 6113 "Доходи державного бюджету, що підлягають розподілу між загальним та спеціальним фондами".

    Інформація щодо надходження та повернення надмірно або помилково сплачених платежів одночасно відображається на рахунках, відкритих за балансовим рахунком 6211 «Доходи, які підлягають розподілу між державними і місцевими бюджетами».

     

    1. Звітність за доходами Державного бюджету. Контроль за повнотою надходжень доходів до бюджету

     

    На початку наступного операційного дня, не пізніше 3 години ранку, за результатами обробки інформації формується виписки з аналітичних рахунків, відкритих за балансовим рахунком 3111,  3121, 3131 та ін. у вигляді електронного реєстру розрахункових документів та їх паперові копії за підписом керівника органу ДКСУ із відбитком печатки. На підставі даних про рух коштів на всіх аналітичних рахунках щоденно формується сальдові та оборотно-сальдові відомості про операції за коштами державного бюджету.

    Також за даними балансових рахунків складається Звіт про виконання державного бюджету за доходами у розрізі видів надходжень у цілому по області та передають його до Казначейства.

     

     

    Тема №5. Казначейське обслуговування бюджетів за доходами.

    1. Загальна характеристика доходів державного бюджету (пара)
    2. Виконання державного бюджету за доходами  (сам)
    3. Скласти бюджетну  класифікацію доходів (практичне)
    4. Операції за надходженнями до загального фонду бюджету (сам)
    5. Операції за платежами до спеціального фонду бюджету (сам)
    6. Операції за платежами, що підлягають розподілу (пара)
    7. Заповнення реєстру із поверненням зайво або надлишково сплачених платежів (практичне)
    8. Власні надходження бюджетних установ і організацій (сам)
    9. Складання відомості розподілу платежів між рівнями місцевого бюджету (практичне)

     

    1. Загальна характеристика доходів державного бюджету (пара)

     

    Бюджет - план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування протягом бюджетного періоду.

    Держава може виконувати свої функції та завдання, передбачені Конституцією, якщо вона має у своєму розпорядженні достатню кількість коштів.

    Ці кошти зосереджуються у централізованих і децентралізованих грошових фондах. Формування цих фондів здійснюється результаті розподілу і перерозподілу національного доходу. Залучення коштів до централізованих і децентралізованих грошових фондів, тобто мобілізація державних доходів, є складовою частиною фінансової діяльності держави.

    Державні доходи - це сукупність різних видів грошових надходжень до фондів держави, що використовуються нею для виконання її завдань та функцій.

    За порядком формування державні доходи поділяються на централізовані та децентралізовані.

    До централізованих доходів належать кошти, що спрямовуються на формування централізованих грошових фондів Державного та місцевих бюджетів.

    Децентралізовані доходи - це доходи державних підприємств, установ, організацій, що формуються, головним чином, за рахунок їх прибутку.

     

    У формуванні державних доходів беруть участь держава в цілому, а також підприємства, установи, організації, населення.

    Залежно від методу фінансової діяльності. Який застосовується при залученні того чи іншого виду державного доходу, розрізняють обов'язкові платежі (податки і неподаткові платежі) і добровільні надходження (гранти від міжнародних фінансових організацій, благодійні надходження).

    Частиною державних доходів є доходи Державного бюджету. Доходи Державного бюджету - це здійснювані на підставі правових норм обов'язкові і добровільні надходження до бюджету, які відповідно до бюджетних призначень, затверджуваних Законом України "Про Державний бюджет України" на відповідний рік. Спрямовуються на загальносуспільні потреби. Ці кошти є головною фінансовою базою забезпечення діяльності державних органів управління. Доходи Державного бюджету не мають спеціального цільового призначення. Використання бюджетних коштів здійснюється без урахування джерела їх надходження.

     

    Бюджетна система України у розрізі фінансового функціонування забезпечує касове виконання Державного бюджету за доходами, суть якого полягає в організації роботи щодо прийому та зарахування коштів які надходять на рахунки бюджетів, зберігання коштів бюджету, здійснення видатків на заходи передбачені бюджетом на відповідний рік, ведення обліку та складання звітності про касове виконання бюджету.

     

    Касове виконання бюджету України за доходами передбачає такі функції:

    • прийняття та зарахування на відповідні рахунки коштів які надходять до доходної частини Державного бюджету;
    • здійснення розподілу загальнодержавних податків, зборів та інших обов'язкових платежів між рівнями бюджетів відповідно до нормативів відрахувань затверджених Верховною Радою України;
    • виконання контролю за повнотою та своєчасністю перерахування коштів до бюджету;
    • ведення обліку доходів бюджетів, формування та подання в установлені строки звітів про виконання Державного бюджету за видами надходжень відповідно до бюджетної класифікації доходів.

     

    Складовою частиною бюджетної системи є доходи бюджетів усіх рівнів, які утворюються за рахунок надходжень від сплати юридичними та фізичними особами податків, зборів та інших обов'язкових платежів, та надходжень з інших джерел передбачених законодавством України. Доцільно зазначити те, що держава може повністю виконувати функціональні завдання встановленні Конституцією України, якщо вона у своєму розпорядженні має достатню кількість коштів зосереджених у Централізованих та децентралізованих грошових фондів.

    За спеціальними ознаками державні доходи класифікують на 4 основних груп:

    - податкові надходження;

    - неподаткові надходження;

    - доходи від операцій з капіталом;

    - трансферти.

     

    Податкові надходження доходної частини Державного бюджету значною мірою залежить від принципів побудови податкової системи та податкового законодавства України.

    Податкові надходження відповідно до бюджетної класифікації визначаються як обов'язкові, безповоротні платежі до органів Державного управління, код бюджетної класифікації 10 000 000.

    До 1 групи Державних доходів згідно з бюджетною класифікацією враховуються слідуючи основні статті доходів:

    - податки на доходи, податки на прибуток, податки на збільшення ринкової вартості;

    - збори за спеціальне використання природних ресурсів;

    -  внутрішні податки на товари та послуги;

    -  податки на міжнародну торгівлю та зовнішні операції;

     

    До другої групи державних доходів відносять усі неподаткові надходження до бюджету, код 20 000 000:

    - доходи від власності та підприємницької діяльності;

    - адміністративні збори та платежі, доходи від некомерційного та побічного продажу;

    - надходження від штрафів та штрафних санкцій.

    Доходи від операцій з капіталом ( код 30 000 000) включають

    - доходи від операцій з капіталом що враховуються;

    - надходження від продажу основного капіталу;

    - надходження від реалізації державних запасів товарів.

     

    Трансферти (код 40 000 000) – це кошти, одержані від інших органів державної влади, органів влади АРК, органів місцевого самоврядування, інших держав або міжнародних організацій на безплатній або безповоротній основі. До них належать кошти, що надходять від інших бюджетів, дотацій, субвенцій, а також від урядів  інших країн та міжнародних організацій.

     

    1. Виконання державного бюджету за доходами  (сам)

     

    Система виконання державного бюджету за доходами ґрунтується на комплексі касових операцій, що провадяться органами Державного казначейства. Платники податків перераховують платежі до державного бюджету на доходні рахунки, відкриті в органах Державного казначейства, в розрізі кодів класифікації доходів бюджету та територій, на яких справляються дані платежі (районів і міст обласного та республіканського підпорядкування, районів у містах).

    За допомогою програмного забезпечення щоденно проводиться розмежування платежів до бюджету, які підлягають розподілу між державним і місцевими бюджетами, або між загальним і спеціальним фондами державного бюджету згідно нормативів, визначених Бюджетним кодексом України та законом України про Державний бюджет України на поточний рік. Зараховані до загального та спеціального фондів державного бюджету доходи в кінці кожного робочого дня акумулюються на котлові рахунки. З котлових рахунків доходів державного бюджету здійснюється перерахування дотацій вирівнювання місцевим бюджетам усіх рівнів та перерахування доходів Державному казначейству України для їх подальшого перерозподілу.

    Участь органів Держказначейства у цьому процесі зорієнтована на те, щоб максимально вірно визначити обсяг ресурсної бази державного бюджету як у цілому, так і за окремими видами доходів в адміністративно-територіальному розрізі. Наявність на централізованому рівні інформації про обсяг ресурсної бази державного бюджету, рух бюджетних коштів та деталізація їх обліку надає урядові великі можливості для маневрування ресурсами та оперативного контролю за ними.

    У процесі виконання державного бюджету за доходами органи Державного казначейства здійснюють такі функції:

    • установлюють порядок відкриття та відкривають рахунки в управліннях Державного казначейства України для зарахування податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів та до державних цільових фондів;
    • ведуть бухгалтерський облік доходів бюджету відповідно до Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів,
    • здійснюють розподіл зарахованих до державного бюджету платежів відповідно до нормативів відрахувань, затверджених законом України про Державний бюджет України на відповідний рік, та перераховують за належністю розподілені кошти;
    • готують розрахункові документи і проводять повернення надмірно або помилково сплачених до державного бюджету платежів на підставі висновків органів державної податкової служби, рішень судових органів, інших органів, що здійснюють контроль за нарахуванням та сплатою платежів тощо;
    • здійснюють відшкодування податку на додану вартість на підставі висновків органів державної податкової служби та рішень судових органів;
    • складають щоденну, періодичну та річну звітність за доходами відповідно до кодів бюджетної класифікації доходів та подають її відповідним органам, що здійснюють контроль за нарахуванням та сплатою платежів до державного бюджету та державних цільових фондів.

    У зв'язку з набуттям Державним казначейством України статусу учасника системи електронних платежів Національного банку України і розгортанням роботи розрахункових палат Державного казначейства, змінюються функції органів Державного казначейства і порядок відкриття рахунків для обліку доходів бюджету.

    Рахунки для зарахування платежів відкриваються на балансі обласних управлінь Державного казначейства відповідно до Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів.

    Платники податків сплачують платежі до бюджету через установи банків, у яких вони обслуговуються. Банк платника перераховує грошові кошти через СЕП НБУ на рахунки, відкриті в обласному управлінні Державного казначейства України в розрізі районів (міст обласного значення) та кодів бюджетної класифікації доходів. Операції з обробки платежів повинні здійснюватись у наступній послідовності:

    - повернення надмірно, або помилково зарахованих коштів;

    - відшкодування платникам податку на додану вартість;

    - розподіл платежів до бюджету за нормативами, установленими законодавчими актами;

    - відрахування дотацій місцевим бюджетам.

     

    1. Скласти бюджетну  класифікацію доходів (практичне)

     

    1. Операції за надходженнями до загального фонду бюджету (сам)

     

    Для забезпечення правильності зарахування платежів до державного бюджету органи Державної податкової адміністрації 1 грудня кожного року подають відповідним органам Державного казначейства списки платників податків із зазначенням їх ідентифікаційних кодів (для юридичних осіб) і номерів (для фізичних осіб), розрахункових рахунків, видів платежів відповідно до бюджетної класифікації доходів.

    Органи Державного казначейства здійснюють аналітичний облік доходів державного бюджету з кожного виду податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідно до бюджетної класифікації доходів. Облік податків і зборів, відповідно до бюджетної класифікації доходів та у розрізі кожного платника здійснюють органи податкової служби.

    Платежі до бюджету, які відповідно до закону України про Державний бюджет України на відповідний рік є доходами загального фонду бюджету, зараховуються безпосередньо на аналітичні рахунки, відкриті в управліннях Державного казначейства за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету" Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів. Інформація щодо надходження та повернення надмірно або помилково сплачених платежів до бюджету одночасно відображається на рахунках, відкритих за балансовим рахунком 6111 "Доходи загального фонду державного бюджету".

    Кредитовий залишок за рахунком 6111 дає інформацію про надходження з урахуванням відшкодування податку на додану вартість та повернення платежів до загального фонду державного бюджету з початку року. Для щоденного перерахування платежів, які надійшли до загального фонду державного бюджету з обласних управлінь до Державного казначейства України (центральний рівень), в обласному управлінні Державного казначейства відкриваються аналітичні рахунки за балансовим рахунком 3112 "Загальний фонд державного бюджету".

    У Державному казначействі України відкриваються аналогічні рахунки за балансовим рахунком 3112 для зарахування перерахованих обласними управліннями Державного казначейства платежів.

    Залишки коштів за день (з урахуванням повернень та відшкодувань ПДВ) з аналітичних рахунків за доходами, відкритих за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", у регламентований час засобами програмного забезпечення шляхом формування меморіальних документів перераховуються (списуються) на відповідні рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3112, а саме:

    на перший зараховуються доходи, за рахунок яких здійснюється перерахування дотацій місцевим бюджетам;

    - на другий зараховуються доходи, які відносяться до загального фонду державного бюджету і з яких не здійснюється перерахування дотацій.

    Суми коштів, зарахованих на перший рахунок, відкритий за балансовим рахунком 3112, обласні управління Державного казначейства розподіляють за нормативами, встановленими законом України про Державний бюджет України на відповідний рік, та цього самого дня у регламентований час перераховують суми дотацій на відповідні рахунки місцевих бюджетів. Інформація щодо перерахування суми дотацій місцевим бюджетам одночасно відображається на рахунках, відкритих за балансовим рахунком 8311 "Кошти, передані органами Державного казначейства із загального фонду державного бюджету місцевим бюджетам Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя". Дебетовий залишок за рахунком 8311 дає інформацію про перераховану з початку року суму дотацій місцевим бюджетам.

     

    Залишки коштів з першого рахунку, відкритого за балансовим рахунком 3112, після відрахування дотацій місцевим бюджетам та з другого рахунку, відкритого за цим самим балансовим рахунком, платіжними дорученнями обласного управління Державного казначейства у регламентований час перераховуються на відповідні рахунки, відкриті у Державному казначействі України (центральний рівень) за балансовим рахунком 3112. Інформація щодо перерахування суми доходів Державному казначейству України одночасно відображається на рахунках, відкритих за балансовим рахунком 8211 "Кошти загального фонду державного бюджету, передані вищестоящим органам Державного казначейства". Сума дебетових залишків на рахунках, відкритих за балансовим рахунком 8211, дає інформацію про суми доходів, перераховані органам Державного казначейства вищого рівня з початку року.

    Повернення надмірно та/або помилково сплачених платежів до бюджету, які є доходами загального фонду державного бюджету, здійснюється обласними управліннями Державного казначейства на підставі висновків органів державної податкової служби, рішень судових органів, інших органів, що здійснюють контроль за нарахуванням та сплатою платежів тощо. У разі надходження до органу Державного казначейства рішення судових органів, копія рішення передається відповідному органу податкової служби за місцем реєстрації платника податків.

    Органи державної податкової служби за місцем реєстрації платника передають районному відділенню Державного казначейства висновки на повернення надмірно та/або помилково сплачених коштів. Відділення казначейства готує Реєстр висновків про повернення надмірно або помилково сплачених платежів до бюджету, про відшкодування податку на додану вартість та щоденно засобами внутрішньої платіжної системи (електронного зв'язку передає його до обласного управління Державного казначейства.

    На підставі електронного реєстру висновків на повернення управління Державного казначейства своїми платіжними дорученнями перераховує кошти із свого рахунку на поточні рахунки платників податків, відкриті в установах банку, в яких зазначені платники обслуговуються.

    Повернення платежів здійснюється з відповідного аналітичного рахунку в межах поточних надходжень за день. У випадках недостатності або відсутності коштів на аналітичних рахунках у цілому по області повернення надмірно або помилково сплачених платежів здійснюється на підставі рішення Державного казначейства України (центральний рівень). При цьому з рахунку, відкритого за балансовим рахунком 3112, розрахунковим документом Державного казначейства кошти перераховуються на відповідний рахунок обласного управління, відкритий за балансовим рахунком 3112, з подальшим зарахуванням на аналітичний рахунок, з якого здійснюється повернення.

     

     

    1. Операції за платежами до спеціального фонду бюджету (сам)

     

    Платежі до бюджету, які відповідно до закону України про Державний бюджет України на відповідний рік є доходами спеціального фонду державного бюджету, крім власних надходжень бюджетних установ та організацій, зараховуються на аналітичні рахунки, відкриті в управліннях Державного казначейства за балансовим рахунком 3121 "Надходження коштів спеціального фонду державного бюджету, які направляються на спеціальні видатки" Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів. Інформація щодо коштів, які зараховуються на аналітичні рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3121 або повертаються з них, одночасно відображається на рахунках, відкритих за балансовим рахунком 6112 "Доходи спеціального фонду державного бюджету".

    Кредитовий залишок за балансовим рахунком 6112 дає інформацію про надходження коштів (з урахуванням повернень платежів) до спеціального фонду державного бюджету з початку року.

    Повернення надмірно та/або помилково сплачених платежів, які надійшли до спеціального фонду державного бюджету, здійснюється обласними управліннями Державного казначейства на підставі висновків органів державної податкової служби, рішень судових органів, інших органів, що здійснюють контроль за нарахуванням та платою платежів тощо. Кошти повертаються з відповідного аналітичного рахунку в межах поточних надходжень за день.

    У разі недостатності або відсутності коштів на відповідних аналітичних рахунках, відкритих для зарахування коштів, які надійшли до спеціального фонду державного бюджету, повернення здійснюється в межах поточних надходжень на відповідні аналітичні рахунки за день в цілому по області. При цьому на аналітичному рахунку, з якого здійснюється повернення, допускається дебетове сальдо.

    Для щоденного перерахування платежів, які надійшли до спеціального фонду державного бюджету, управління Державного казначейства та Державне казначейство України (центральний рівень) відкривають рахунки за балансовим рахунком 3122 "Кошти спеціального фонду державного бюджету, які направляються на спеціальні видатки" окремо за кожним видом надходжень. Залишки коштів за день (з урахуванням повернень) з аналітичних рахунків, відкритих за балансовим рахунком 3121 "Надходження до спеціального фонду державного бюджету, які направляються на спеціальні видатки", у встановлений регламентом час засобами програмного забезпечення шляхом формування меморіальних документів перераховуються (списуються) на відповідні рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3122 "Кошти спеціального фонду державного бюджету, які направляються на спеціальні видатки".

    Обласні управління Державного казначейства відповідно до встановленого регламенту своїми платіжними дорученнями перераховують кошти на рахунки, відкриті у Державному казначействі України за балансовим рахунком 3122.

    Інформація щодо перерахування суми доходів Державному казначейству України одночасно відображається на рахунках, відкритих за балансовим рахунком 8212 "Кошти спеціального фонду державного бюджету, передані вищестоящим органам Державного казначейства".

    Дебетовий залишок за балансовим рахунком 8212 дає інформацію про кошти спеціального фонду державного бюджету, перераховані з початку року.

     

    1. Операції за платежами, що підлягають розподілу (пара)

     

    Платежі, які відповідно до закону України про Державний бюджет України на поточний рік розподіляються між загальним та спеціальним фондами державного бюджету, зараховуються на аналітичні рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3131 "Надходження, які розподіляються між загальним та спеціальним фондами державного бюджету" Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів. Дані про надходження та повернення надмірно або помилково сплачених платежів одночасно відображається на рахунках, відкритих за балансовим рахунком 6113 "Доходи державного бюджету, що підлягають розподілу між загальним та спеціальним фондами". Кредитовий залишок за рахунком 6113 дає інформацію про надходження з урахуванням повернення платежів, які розподіляються між загальним та спеціальним фондами державного бюджету з початку року.

    Кошти, які протягом дня зараховані на аналітичні рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3131 (з урахуванням повернень), в кінці операційного дня розподі